Ankündigung

Einklappen
Keine Ankündigung bisher.

leguane auf transport, wie?

Einklappen
Dieses Thema ist geschlossen.
X
X

• Filter
  • Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge

• leguane auf transport, wie?

Hallo
    Ich mus meine erwachsene zuchtgruppe von drei grune leguane auf transport nach ne andere wohnung b.z.w terrarium stellen.
    Da die tiere dan schon ein par stunden unterwechs sind bin ich auf der suche wie ich das am bestem machen kan. In ein sack oder eine kiste wehn eine kiste wie gross sol der sein?
    Wer kan helfen oder woh finde ich nahere infos?

Re: leguane auf transport, wie?

Hi,
    verhuis je binnen het land of naar het buitenland met je dieren?
    Ik neem mijn dieren gewoon in de wagen mee; in een kattenbox of Iatta-Box voor het vliegtuig.
    In de wagen moet de verwarming naturlijk op max ; het is aan te raden een t-shirt of so aan te doen.
    Groetjes,
    Jicé

Kommentar

Bedankt voor de reactie maar in een kattebox passen ze al lang niet meer heelaas weet ik niet wat een latta doos is.
      Groeten Rene

Kommentar

Hi Rene,
        een Iatta-Box is een officiele transportmedium voor dieren in het vliegtuig.
        Het is als een Hondenkennel op wielen.
        Standaardafmeeting is 100x50x60 bxdxh.
        (men moet wel een matras of so iets in doen)
        Het is een heel veilige box; een Leguan mag daarmee in de passagiersruimte ,maar moet een volle zitplaats betalen. (box-prijs +-100euro)
        Breng je de leguanen zelfs ,of worden ze opgestuurd?(zelfs brengen is beter, zeker in de winter).
        in iedere geval moeten de dieren elk in een apart , best donker transportmedium.
        In het donker zijn ze rustiger!
        Hoe groot zijn de dieren?Ik heb een klein leguaantje van 120cm ,en die past wel nog in een groot kattenzak;geen haarde plastieken box! zo kommt hij ook me mee vakantie.
        een andere mogelijkheid is een baby-klamboe; dat is een soort net, met rits.
        Nadeel: Het kan tocht geven en is minder warm.
        Best vertrekken in de avond; dan slapen ze in de wagen en de temperatuur mag gerust iets dalen.(ze zijn dan veel rustiger)
        Wasmanden zijn ook goed; een dikke handdoek op de grond; de leguaan in een kussen -of bedsloop.(goed afsluiten!)
        Dan kan hij ademen , maar zit niet in de tocht en het is donker;de manden kan je later noch gebruiken; voor de was
        De verwarming in de wagen moet op max.
        Groetjes,
        Jicé

Kommentar

Lädt...
        X